دستگاه های خدمات رسان، ناشنوایان را کمک نمایند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون توانبخشی بهزیستی زنجان از دستگاه های خدمات رسان خواست تا افراد دارای معلولیت شنوایی را هنگام بروز حوادث کمک نمایند.

دستگاه های خدمات رسان، ناشنوایان را کمک نمایند

به گزارش خبرنگار از، میرزایی در جلسه کمیته تخصصی ستاد مناسب سازی با تأکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی برابر به فرصت ها و امکانات عمومی، گفت: توجه ویژه ای به گروه افراد دارای معلولیت شنوایی باید صورت پذیرد تا هنگام آتش سوزی، حوادث ناشی از برق و گاز جان آن ها در معرض تهدید نباشد.

او استفاده از اپلیکیشن های سازمانی در حوادث را یکی از راه کار های حل این مشکل برشمرد و اضافه نمود: خوشبختانه با توجه به برقراری ارتباط مناسب بین ناشنوایان و تکنولوژی می توان با ساخت و نصب اپلیکیشن ویژه حوادث که به صورت نوشتاری ارتباط برقرار می گردد ناشنوایان را یاری داد.

میرزایی ادامه داد: در بسیاری از کشور ها در مواقع بروز حوادث از سامانه های موقعیت های اضطراری یاری می گیرند و فوریت های پزشکی و آتش نشانی با نصب حسگر های دارای هشدار دهنده برای ناشنوایان به وسیله ویبره به آن ها اطلاع می دهند و نیروی خدمات رسان هم به وسیله سامانه های تصویری می توانند با آگاهی فرد دارای معلولیت به او یاری می نمایند.

او استفاده از علائم هشدار دهنده، طراحی اپلیکیشن های ویژه حوادث افراد دارای معلولیت، تجهیز سازمان ها و شهرداری به سامانه های تصویری و نوشتاری را از مهمترین فعالیت هابرشمرد که می توان در حیطه مناسب سازی و برابری فرصت ها جهت افراد دارای معلولیت شنوایی در هنگام بروز حوادث انجام داد.

معاون توانبخشی بهزیستی زنجان از مناسب سازی فیلم های سینمایی ویژه افراد دارای معلولیت شنوایی اطلاع داد و گفت: به همت روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور و شبکه سلامت روزانه از ساعت 17 فیلم های ویژه ناشنوایان (با زیرنویس) از شبکه سلامت پخش می گردد و این امر در آگاهی و بروز بودن افراد دارای معلولیت شنوایی و شریک شدن در دانسته های عمومی بسیار موثر است.

م

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9282

به "دستگاه های خدمات رسان، ناشنوایان را کمک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های خدمات رسان، ناشنوایان را کمک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید