دسترسی توان یابان به اپلیکیشن تپ سی آسان شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- شرکت تاکسی تپ سی با توجه به اهمیت قابل دسترس بودن خدمات خود به تمام کاربران از جمله توان یابانی که دچار نابینایی، ناشنوایی یا کم شنوایی هستند یا به دلیل معلولیت حرکتی از عصا و ویلچر استفاده می نمایند، قابلیت های جدیدی در اپلیکیشن خود ایجاد نموده است.

دسترسی توان یابان به اپلیکیشن تپ سی آسان شد

با استفاده از این قابلیت های جدید، از این پس اپلیکیشن تپ سی برای نابینایان دسترس پذیر است و افراد نابینا می توانند با استفاده از اپ های واسط مخصوص خود، بدون احتیاج به یاری دیگران از تپ سی استفاده نمایند. همچنین افراد ناشنوا، کم شنوا و دارای ویلچر نیز می توانند با امکان جدید تپ سی، راحت تر از خدمات این تاکسی اینترنتی برخوردار می شوند.

یکی از مهم ترین قابلیت های جدید تپ سی، دسترس پذیر شدن آن برای نابینایان است. معمولاً دستگاه های عامل موبایل ها می توانند برای این افراد به وسیله اپلیکیشن های واسط، دسترس پذیر شوند و فرد نابینا با حرکت انگشت روی صفحه گوشی موبایل خود، به صورت صوتی از نام اپلیکیشن ها و گزینه های آن ها آگاه گردد و از آن ها استفاده کند.

از جمله این اپ ها می توان به Talk back برای گوشی های اندرویدی و Voice over برای گوشی های iOS اشاره نمود. متأسفانه بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی، امکان خوانده شدن توسط این اپ های واسط را ندارند و نابینایان نمی توانند از آن ها استفاده نمایند. تیم فنی تپ سی برای حل این مشکل، ساعت ها با آنالیز رفتار نابینایان در استفاده از اپلیکیشن ها، همه مراحل استفاده یک نابینا از اپ تپ سی را شناسایی و سعی کردند تا تجربه کاربری خوبی برای آن ها طراحی نمایند. به این منظور گزینه های مختلف اپلیکیشن تپ سی لیبل گذاری شده است تا اپ های واسط مورد استفاده نابینایان بتوانند گزینه های موجود در اپ تپ سی را برایشان بخوانند و استفاده از آن برایشان دسترس پذیر گردد.

تپ سی برای ناشنوایان و کم شنوایان هم علاوه بر نابینایان قابلیت جدیدی در خود اضافه نموده است. بر این اساس درصورتی که کاربری ناشنوا یا کم شنواست یا از ویلچر و عصا استفاده می نماید می تواند در تنظیمات کاربری خود، این موارد را تیک بزند و به این ترتیب هنگام درخواست خودرو، سفیر تپ سی متوجه می گردد که مسافرش چه احتیاجی دارد. مثلاً برای برقراری ارتباط با فرد ناشنوا، به جای تماس تلفنی به وسیله پیامک ارتباط برقرار می نماید یا درصورتی که مسافری ویلچر داشته باشد، به این موضوع توجه خواهد نمود که هم امکان جایگذاری ویلچر در صندوق عقب خودرو را داشته باشد و هم زمان انتظار بیشتری را برای مسافر در نظر بگیرد.

با توجه به اینکه بخش بزرگی از جامعه ممکن است دچار یکی از معلولیت های جسمی باشند، ایجاد راه هایی برای سهولت دسترسی این افراد از امکاناتی که افراد دیگر از آن ها استفاده می نمایند، موضوع مهمی است که همه شرکت ها باید به آن توجه و راهی پیدا نمایند تا خدمات و کالاهایشان برای این افراد جامعه نیز قابل استفاده باشد.

علمی **9207** 1055

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 446

به "دسترسی توان یابان به اپلیکیشن تپ سی آسان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی توان یابان به اپلیکیشن تپ سی آسان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید