خبرنگاران نماینده مجلس عراق: گروه های سیاسی بر تایید کابینه الکاظمی اجماع دارند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بغداد - خبرنگاران - عبدالخالق مدحت از نمایندگان اهل سنت مجلس عراق امروز (آدینه) تاکید نمود که تقریبا یک اجماع و وحدت میان جریان ها و گروه های سیاسی گوناگون برای شتاب در تصویب دولت مصطفی الکاظمی وجود دارد.

خبرنگاران نماینده مجلس عراق: گروه های سیاسی بر تایید کابینه الکاظمی اجماع دارند

الکاظمی روز گذشته پس از کناره گیری عدنان الزرفی، از مکلف شدن به دنبال مخالفت گسترده جریانهای سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت با حکم برهم صالح، رییس جمهوری مامور تشکیل دولت جدید عراق شد.

مدحت در مصاحبه با المعلومه گفت که تقریبا اتفاق نظر سیاسی برای حمایت فوری از دولت مصطفی الکاظمی و دادن رای اعتماد به کابینه وی وجود دارد، بویژه این که کشور با یکسری بحران های اساسی از جمله ویروس کرونا، فروپاشی بازار نفت و عواقب قابل توجه اقتصادی آن در بودجه روبه رو است.

این نماینده اهل سنت مجلس عراق اضافه نمود که خوش بینی سیاسی وجود دارد که الکاظمی در مدت زمان کوتاه برای تشکیل دولت پیروز گردد تا در ادامه پرونده های مهم دیگر را پیگیری کند.

وی تاکید نمود که مطالبات ما از نخست وزیر آینده به عنوان نیروهای سیاسی اهل سنت، بازسازی مناطق آزاد شده، بازگشت آوارگان به خانه، پاسخ به خواسته های تظاهرکنندگان، ایجاد مشارکت در تصمیم دولت و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری است.

الکاظمی طبق قانون از زمان دریافت حکم مکلف شدن 30 روز مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

به باور بسیاری از کارشناسان سیاسی، شانس کسب رای اعتماد کابینه الکاظمی با توجه به حمایت جریان های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت در مجلس عراق از وی بسیار بالا است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2493

به "خبرنگاران نماینده مجلس عراق: گروه های سیاسی بر تایید کابینه الکاظمی اجماع دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس عراق: گروه های سیاسی بر تایید کابینه الکاظمی اجماع دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید