خبرنگاران جنگ المپیکی شدن بالا گرفت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران- خبرنگاران- موفقیت سهراب مرادی در مسابقات وزنه برداری غرب آسیا موجب شد تا 2 قهرمان المپیک تا روز پایانی گزینشی های المپیک رقابت تنگاتنگی داشته باشند.

خبرنگاران جنگ المپیکی شدن بالا گرفت

سهراب مرادی و کیانوش رستمی از جمله وزنه بردارانی هستند که در صورت کسب سهمیه المپیک می توانند امید ایران برای ایستادن در سکو این جشنواره بزرگ ورزشی باشند؛ ورزشکارانی که در ریو 2016 در 2 دسته 85 و 96 کیلوگرم 2 طلای خوش رنگ آن آوردگاه بزرگ را برای ایران به ارمغان آوردند. اما داستان این 2 در توکیو 2020 متفاوت از ریو است زیرا در توکیو ایران تنها 2 سهمیه وزنه برداری دارد و باید در هر وزن یک وزنه بردار را اعزام کند.

این معادله چگونه حل خواهد شد؟ بدون شک این 2 ورزشکار در کاروان اعزامی ایران به توکیو به صورت هم زمان حضور ندارند و تنها یکی از آنان به همراه کاروان در روز نخست در رژه تیم ها حاضر می گردد اما آن وزنه بردار چه کسی است و چگونه می تواند بلیت توکیو را برای خود رزرو کند؟

فدراسیون دنیای وزنه برداری برای حضور ورزشکاران این رشته 6 گزینشی المپیک در نظر گرفته است که هر وزنه بردار باید در چهار گزینشی آن به روی تخته برود. این گزینشی های در مدت زمان 18 ماه انجام می شوند و تمام ورزشکاران حاضر در آن تست دوپینگ نیز خواهند داد.

در سرانجام این 6 گزینشی که در سه سطح طلایی، نقره ای و برنزی برگزار می گردد باید مدعیان در جمع هشت وزنه بردار برتر قرار گیرند یا بهترین وزنه بردار قاره خود شوند. آن موقع است که جواز حضور در توکیو 2020 از سوی فدراسیون دنیای صادر خواهد شد.

حال با این شرایط در دسته 96 کیلوگرم چه کسی به توکیو 2020 می رود؟ کیانوش رستمی و سهراب مرادی مدعیان اعزام به توکیو هستند اما امتیازات آنان فعلا به هشت نفر برتر فاصله دارد و احتمال رسیدن به جمع برترین های کمی سخت است اما احتمال برتر شدن در قاره وجود دارد.

سهراب مرادی که در قهرمانی دنیا سال 2018 با کسب مدال طلا 1224 امتیاز کسب نموده بود در جام فجر سال 1397 شرکت نکرد و در سوئیس نیز با وزنه سبک تنها 90 امتیاز کسب کرد. مجموع امتیازات او تا پیش از مسابقات قهرمانی غرب آسیا 1333 امتیاز بود که با 803 امتیاز مسابقات امارات به 2136 امتیاز رسید. مرادی 2 گزینشی دیگر در پیش دارد. او اگر در مسابقات کلمبیا 15 کیلوگرم بیشتر از امارات بزند امتیاز کامل آن گزینشی را خواهد گرفت. به عبارتی سهراب باید در کلمبیا مجموع 385 کیلوگرم را مهار کند

همچنین او اگر در قهرمانی آسیا که سطح طلایی محسوب می گردد به 10 کیلوگرم بیشتر از کلمبیا بزند به امتیاز کامل و نهایت آن در گزینشی ها خواهد رسید. قهرمان المپیک ریو باید در ازبکستان 395 کیلوگرم درمجموع مهار کند. سهراب مرادی در صورت موفقیت در این 2 تورنمنت مجموع امتیازهای خود را به عدد 3296 خواهد رساند.

اما در این دسته کار رستمی سخت تر از مرادی است زیرا وی در چند گزینشی مهم اوت کرد و امتیازی به دست نیاورد. وی در مسابقات قهرمانی 2019 دنیا در تایلند که سطح طلایی بود با اوت کردن شانس خود را کم کرد و در جام فجر سال 1398 نیز نتوانست امتیازی کسب کند. وی اکنون 2 گزینشی کلمبیا و قهرمانی آسیا را در پیش دارد و باید در آن ها رکورد مجموع 410 کیلوگرم را به ثبت برساند. بالاترین رکورد شخصی رستمی مسابقات قطر کاپ بود که مجموع 403 کیلوگرم را به ثبت رساند. وی باید در کلمبیا و ازبکستان این رکورد را به میزان هفت کیلوگرم افزایش دهد. کیانوش اگر در قهرمانی آسیا و کلمبیا به رکورد 410 کیلوگرم برسد مجموع امتیازات او به عدد 3295 خواهد رسید که نهایت امتیاز برای این ملی پوش است.

حال اگر تصور کنیم کرونا اجازه برگزاری این گزینشی ها را بدهد و کیانوش رستمی و سهراب مرادی در هر 2 تورنمنت نهایت قدرت خود را به کار بگیرند آن موقع رستمی 3295 و مرادی با 3296 امتیاز خواهند داشت امتیازاتی که ممکن است آنان را در جمع هشت نفر قرار دهد یا برترین وزنه بردار قاره کهن کند. با این شرایط کیانوش رستمی عملا از کاروان ایران جا خواهد ماند و رویای سه مدال المپیکی او بر باد خواهد رفت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2145

به "خبرنگاران جنگ المپیکی شدن بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنگ المپیکی شدن بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید