خبرنگاران جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر با حضور رئیس مجلس افتتاح شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر روز پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه تاریخی و فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین در خراسان شمالی گشایش یافت.

خبرنگاران جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر با حضور رئیس مجلس افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، در این جشنواره که محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی هم حضور دارد، ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری مناطق عشایری، کالاهای عشایری و همچنین فرهنگ، آداب و رسوم این قشر معرفی شده است.

اجرای موسیقی محلی، پخت غذاهای سنتی و محلی عشایری، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی و همچنین مسابقات فرهنگی و نشست با سران قبایل و طوایف عشایر از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار خبرنگاران گفت: ورزشکاران مرد عشایر 14 استان هم، در رشته های دو سرعتی، کشتی باچوخه، دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، فلاخن یا پرتاب سنگ، چوب کشی وزن منفی 85 و طناب کشی با هم رقابت می نمایند.

کوروش بهادری اضافه کرد: بانوان هم در رشته های هفت سنگ مهارتی، دال پلان انفرادی، چوب کشی وزن منفی 75 کیلوگرم، حمل مشک، توچینی کلاف پشمی و طناب کشی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

بر اساس این گزارش، از برنامه های دیگر جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین برپایی نمایشگاه صنایع دستی است که در آن توانمندی های این قشر به نمایش گذاشته شده است.

این جشنواره تا فردا آدینه در اسفراین ادامه دارد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین 60 کیلومتری بجنورد واقع شده است و 11 درصد جمعیت آن را عشایر تشکیل می دهند.

یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کشور هم جامعه عشایر هستند.

7185/ ‬ 6042

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 499

به "خبرنگاران جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر با حضور رئیس مجلس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر با حضور رئیس مجلس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید