خبرنگاران اعلام آمادگی 19 تیم برای حضور در مسابقات کشوری کشتتی بغل به بغل در قزوین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، قزوین - خبرنگاران - سرپرست بخشداری مرکزی قزوین گفت: 19 تیم برای حضور در مسابقات کشوری کشتی اصیل (بغل به بغل) در این شهرستان اعلام آمادگی نموده اند که 2 تیم از ورزشکاران استان هستند

خبرنگاران اعلام آمادگی 19 تیم برای حضور در مسابقات کشوری کشتتی بغل به بغل در قزوین

امیر جعفرزادگان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: اولین دوره از مسابقات کشوری کشتی اصیل (بغل به بغل) روز آدینه 24 خردادماه در سالن ورزشی روستای شید اصفهان از توابع بخش مرکزی قزوین برگزار می گردد.

وی برگزاری این مسابقات را عاملی مهم در احیای سنت های اصیل و بومی مردم ایران دانست و شرح داد: یکی از ورزشهای اصیل قزوین کشتی بغل به بغل است که برگزاری آن به آشنایی هرچه بیشتر مردم ایران با این فرهنگ منجر می گردد.

سرپرست بخشدار مرکزی قزوین احیای سنت های اصیل و بومی را برای انتقال فرهنگ به نسل جدید ضروری عنوان نمود و گفت: متاسفانه بیشتر سنت ها اصیل و غنی ایران زمین درحال فراموشی است و ضروری است که مسئولان با ایجاد بسترهای لازم زمینه توسعه و احیای آن را فراهم نمایند.

کشتی بغل به بغل با رجزخوانی و موسیقی شاد در جشن ها و اعیاد به عنوان یکی از کشتی های محلی ایران در مناطق استان قزوین مانند قاقازان و الموت اجرا می گردد.

6012*9925

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 490

به "خبرنگاران اعلام آمادگی 19 تیم برای حضور در مسابقات کشوری کشتتی بغل به بغل در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی 19 تیم برای حضور در مسابقات کشوری کشتتی بغل به بغل در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید