خالق دنیای وب کیست؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در حال حاضر اختراع وب در رتبه اول مهم ترین و مؤثرترین رخداد های دنیا امروز به شمار می رود؛ چرا که این رخداد باعث سرعت دریافت رشد دنیای ارتباطات شده و با ورود اینترنت شکل زندگی مدرن مردم سراسر دنیا را متحول کرد.

خالق دنیای وب کیست؟

به گزارش، جان برنرز لی مشهور به سر تیم برنرز لی، یکی از تأثیرگذارترین افراد در دنیای فناوری است. شهرت عمده این مهندس انگلیسی به اختراع انقلابی اش در دنیای فناوری وب بازمی شود؛ فناوری که با ورودش دنیای ارتباطات و اینترنت را کاملاً متحول کرد.

در حال حاضر اختراع وب در رتبه اول مهم ترین و مؤثرترین رخداد های دنیا امروز به شمار می رود؛ چرا که این رخداد باعث سرعت دریافت رشد دنیای ارتباطات شده و با ورود اینترنت شکل زندگی مدرن مردم سراسر دنیا را متحول کرد.

تیم برنرز، در تاریخ 8 ژوئن سال 1955 در لندن انگلستان به دنیا آمد. والدین وی از همان ابتدا در حوزه رایانه دست داشتند؛ به گونه ای که آن ها در فراوری اولین کامپیوتر تجاری تاریخ با نام 1 Ferrati Mark همکاری داشته و حرفه خود را در این حوزه گسترش دادند. همین امر نیز بستر علاقه مندی وی به امور الکترونیکی را فراهم نموده و از همان دوران کودکی مطالعات وی در این حوزه را به شکل تخصصی شکل داد. وی در سال 1973 به دانشگاه آکسفورد راه پیدا نموده و در سال 1976 مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک دریافت کرد.

سر تیوتی در مارس 1989 پروپوزال خود را در ارتباط با سیستم مدیریت اطلاعات عرضه نموده و با این اقدام اولین ارتباط پیروز میان یک کلاینت و سرور را بر اساس پروتوکل HTTP برقرار کرد. این ارتباط پیروزیت آمیز دنیای وب را متولد کرد. این مخترع انگلیسی از ایده های استفاده شده در نرم افزار ENQUIRE برای توسعه اولین مرورگر وب خود استفاده کرد. این نرم افزار روی کامپیوتر NeXTSTEP توسعه داده شد. این مهندس با انگیزه برای توسعه پروژه خود، اولین وب سرور دنیا را با نام CERNT HTTPd توسعه داد.

نام های پیشنهادی زیادی برای اختراع وی درنظر گرفته شد؛ اما تیم با کشیدن خط قرمز روی اسامی یونانی، در نهایت نام World Wide Web را برگزید. پس از اتمام کار، اولین وب سایت در آزمایشگاه های CERN واقع در فرانسه رونمایی شد. این وب سایت در تاریخ 6 آگوست سال 1991 به صورت عمومی منتشر شد. آدرس اولین وب سایت و اولین وب سرور تاریخ، info.cern.ch بود. کاربران آن موقع توانستند با مطالعه این صفحه اطلاعات زیادی درخصوص نحوه ساخت صفحات وب، هایپرتکست و چگونگی جست وجو در وب را بیاموزند.

این استاد دانشگاه ام آی تی در سال 1994، بنیاد W3C را در دانشگاه ام آی تی تأسیس کرد. از دیگر فعالیت های این مخترع در سال های اخیر نیز می توان به تأسیس بنیاد World Wide Web اشاره نمود که با هدف بهره گیری از فناوری وب برای ایجاد اتفاقات مثبت در دنیا تأسیس شده است. یکی از جنجالی ترین مصاحبه های خالق وب، به مصاحبه او با مجله تایمز در سال 2009 بازمی شود.

تیم برنرز در این مصاحبه اختصاصی فاش کرد که علامت // ابتدای آدرس وب سایت ها، هیچ الزامی نداشته و وی می توانست از همان ابتدا آدرس وب ها را بدون این علامت طراحی نموده و عرضه کند.

منبع: ایران

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1882

به "خالق دنیای وب کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق دنیای وب کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید