جوش های کمر خود را با مواد خانگی از بین ببرید

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می دهد، جوش های روی کمر است. افراد می توانند برای درمان این جوش های آزاردهنده، از موارد خانگی استفاده کنند.

جوش های کمر خود را با مواد خانگی از بین ببرید

برای از بین بردن جای جوش در خانه می توانید از برخی مواد خانگی استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که هر پوست ممکن است به طرز متفاوتی به مواد واکنش نشان دهد، بنابراین قبل از استفاده از هر راه حل خانگی، پوست خود را تست کنید و در صورت بروز حساسیت یا تحمل نامطلوب، استفاده را متوقف کنید.

از بین بردن جای جوش در خانه

در ادامه چند راه حل خانگی برای از بین بردن جای جوش را برایتان معرفی می کنم:

  • از بین بردن جای جوش در خانه با آلوئه ورا: از ژل آلوئه ورا تازه استخراج شده می توانید بر روی جای جوش های خشک و التهابی استفاده کنید. آلوئه ورا خاصیت التیام بخشی و ضدالتهابی دارد و می تواند به تسریع فرایند بهبود پوست کمک کند.
  • از بین بردن جای جوش در خانه با عصاره لیمو: عصاره لیمو می تواند باعث روشن شدن و کاهش لکه های تیره جوش شود. اما باید بااحتیاط استفاده شود؛ زیرا لیمو ممکن است پوست را حساس کند و به ایجاد تحریک و سوزش در پوست منجر شود. قبل از استفاده، بهتر است پوست را تست کنید و در صورت تحمل نامطلوب، استفاده را متوقف کنید.
  • از بین بردن جای جوش در خانه با عسل: عسل خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دارد و می تواند به درمان جای جوش ها کمک کند. با استفاده از قطره ای عسل تازه بر روی جای جوش ماساژ دهید و به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید.
  • عصاره خیار: عصاره خیار دارای خواص آرامش بخش و تسکین دهنده است. می توانید با ترکیب عصاره خیار با عسل و روغن نارگیل، ماسکی طبیعی برای درمان جای جوش تهیه کنید. مخلوط را به طور یکنواخت بر روی پوست خود بمالید و به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید، سپس با آب گرم شست وشو دهید.
  • از بین بردن جای جوش در خانه با گردو: پودر گردو را با عسل مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. این خمیر را به طور ملایم بر روی جای جوش ماساژ دهید و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم شست وشو دهید.
  • پاپایا: پاپایا یا آلوئه ورا را به صورت تازه برش داده و ژل داخل آن را روی جای جوش بمالید. به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم شستشو دهید.
  • از بین بردن جای جوش در خانه با چای سبز: پاکت چای سبز را در آب جوش قرار دهید تا چای آماده شود. سپس پاکت را در یخچال قرار داده و وقتی خنک شد، آن را روی جای جوش بمالید. به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم شست وشو دهید.
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی خبرنگاران مطلب هرگز این مواد را به پوستتان نزنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 خرداد 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16131

به "جوش های کمر خود را با مواد خانگی از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوش های کمر خود را با مواد خانگی از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید