جزئیات اجلاس38 ایکائو، افزایش 2 برابری ترافیک هوایی جهان تا سال 2030

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح دستاوردهای اجلاس 38 ایکائو در کانادا، گفت: تا سال 2030 میلادی ترافیک هوایی جهان 2 برابر می گردد.

جزئیات اجلاس38 ایکائو، افزایش 2 برابری ترافیک هوایی جهان تا سال 2030

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اجلاس 38 مجمع عمومی ایکائو از دوم تا دوازدهم مهر ماه امسال (برابر با 24 سپتامبر الی 4 اکتبر 2013 میلادی) در مقر ایکائو در مونترال کانادا بر اساس فصل نهم کنوانسیون بین المللی هواپیمایی کشوری (شیکاگو) برگزار گردید. در مجموع، 1845 شرکت نماینده از 184 کشور و 54 مؤسسه بین المللی، بزرگترین مجمع ایکائو را رقم زدند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که در این اجلاس جمعا بیش از 400 کاربرگ (Working Paper) از سوی کشورهای عضو و دیگر سازمانهای مرتبط ارائه و در کمیسیونهای مربوطه مورد بررسی نهاده شد، گفت: طرح استراتژیک دنیای را که فراتر از انتظار بود با عنوان اقدام بازار محور دنیای مورد پذیرش اعضای ایکائو نهاده شد.

حمیدرضا پهلوانی با بیان این که طرح مذکور، یک سند تاریخی برای حمل و نقل هوائی و همچنین حل چالشهای زیست محیطی دنیای به شمار می رود، اظهارداشت: کشورهای عضو ایکائو، مقرر کردند یک خط مشی دنیای بازار محور که قابلیت اجرا تا سال 2020 را داشته باشد، ارائه نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تلاشهای اساسی برای مواجهه با چالشها و لحاظ کردن دغدغه های خاص کشورهای در حال توسعه برای گام برداشتن در جهت توسعه را از اهداف این طرح برشمرد.

سامانه های استراتژیک جدید برای مدیریت ترافیک با ظرفیت 2 برابر فعلی

پهلوانی از تصویب 2 طرح اصلاحی و مهم دنیای ایکائو خبرداد و گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک هوائی به 2 برابر میزان فعلی تا سال 2030 میلادی، کشورهای عضو و صاحبان صنایع در دهه های آینده باید همکاری نزدیک داشته باشند تا با مدیریت خویش، ایمنی ترافیک هوائی در سال 2030 را تضمین نمایند و این اقدام با مشارکت دهی همه کشورهای عضو و در نظر دریافت اهداف عملیاتی روشن امکان پذیر خواهد بود.

حوزه ایمنی

وی با اشاره به تاکید اجلاس 38 مجمع عمومی بر اولویت داشتن و راهبردی بودن موضوع کاهش نرخ و تعداد سوانح هوائی در دنیا اضافه نمود: این امر، در حال حاضر بر اساس اهداف جزئی تری که در طرح دنیای ایمنی هواپیمایی معین شده، مورد پیگیری ایکائو نهاده شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، توضیح داد: این طرح اصلاح شده یک الزام را برای شفافیت بیشتر، مشارکت دهی و مسئولیت پذیری اعضا در ارتقاء سطح ایمنی به وسیله بررسی و پایش مستمر و پیگیری گزارش ها مطرح می نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح فوق الذکر مشارکت و همکاری همگان را در رسیدن به نتایج مثبت در زمینه ایمنی یادآور می نماید، اظهار داشت: ایکائو بر حضور تمام نقش آفرینان منطقه ای، حمایت و به مشارکت گذاشتن اطلاعات اساسی در ارتباط با موضوع ایمنی تاکید نموده است.

کارآئی و ظرفیت ناوبری هوائی

پهلوانی با اشاره به تاکید ایکائو مبنی بر اجرای اصلاح طرح ناوبری هوائی دنیای به منظور کارآئی و ظرفیت ناوبری هوائی، گفت: براساس مدل های ارتقاء مجموعه سامانه هواپیمایی موجب شفافیت بی سابقه در موضوع ناوبری هوائی و اطمینان خاطر عناصر کشورهای عضو، گروه های اجرائی منطقه ای ارائه نمایندگان خدمات، استفاده نمایندگان از فضا، صاحبان صنایع هوائی، طرح ، نیازهای 15 ساله آینده را در صنعت هواپیمایی معین می نماید.

امنیت و تسهیلات

وی اضافه نمود: در حوزه امنیت و تسهیلات نیز بیش از 50 کاربرگ از سوی کشورهای عضو و سایر سازمانهای مرتبط ارائه و در جلسات کمیسیون مربوطه مورد بررسی نهاده شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: همچنین در این اجلاس بیان شد که ایجاد توازن و تعادل بین مقوله امنیت و تسهیلات و اقدامات لازم در این زمینه از ابزارهای توسعه صنعت هواپیمایی محسوب می گردد. ارجحیت هر یک از این 2 مقوله بر دیگری موجب وارد شدن صدمات جبران ناپذیری به صنعت می گردد. لذا تصویب خط مشی های جدید در زمینه رویکرد پایش مستمر (CMA) زمینه های لازم جهت تلفیق موضوع امنیت و تسهیلات را فراهم می نماید.

توسعه مالی حمل و نقل هوائی

معاون وزیر راه و شهرسازی تدوین توسعه صنعت با هدف اقتصاد محور کردن را از جمله اهداف جدید ایکائو برشمرد و گفت: با تدوین توسعه صنعت در اجلاس 38 پیش بینی ترافیک هوائی، تجزیه و تحلیل مالی و مطالعه آمار در توسعه مالی صنعت حائز اهمیت شمرده شد.

پهلوانی اظهار داشت: ایکائو اصل آزاد سازی حمل و نقل هوائی را به عنوان یک اصل در توسعه صنعت به شمار می آورد برهمین اساس این موضوع در بسیاری از کاربرگ ها مورد اشاره و بررسی نهاده شده و اکثر کشورهای عضو نظر مساعد نسبت به این موضوع دارند.

وی توضیح داد: به همین منظور ایکائو در جهت این آزاد سازی، محورهای تدوین موافقت نامه های بین المللی برای سهولت آزادسازی بازار، معین مالکیت شرکتهای هواپیمایی (واگذاری به بخش خصوصی)، توسعه خدمات بار هوائی، برگزاری اجلاس یکپارچه کردن عوارض و مالیاتهای حمل و نقل هوائی را پیشنهاد کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: براین اساس مقرر شد ایکائو در زمینه های ایمنی، امنیت، تسهیلات و یکپارچه سازی سامانه های ناوبری هوائی، اقدام به ارائه دستورالعمل یا اسناد راهنما کند.

پهلوانی یادآورشد: در بخش محیط زیست نیز ایکائو توجه کشورهای عضو و صاحبان صنایع را به فن آوری های نوین، نقش عملیات پروازی و سوخت های جایگزین در جهت حفاظت از محیط زیست در صنعت هواپیمائی جلب کرد.

به گفته وی، در اجلاس 38 سیر مراحل استصوابی معاهده پکن و همچنین پروتکل سال 2010 پکن مورد تایید نهاده شد این 2 معاهده رژیم امنیتی هواپیمایی دنیای را تقویت می نماید تا ایکائو در مواجهه با تهدیدات نوظهور امنیتی به عملکرد بهتری دست یابد.

وی اضافه نمود: مجمع همچنین قطعنامه دیگری را جهت تصویب معاهده 1999 مونترال صادر کرد تا کشورها از فواید کامل این معاهده برخوردار شوند. این وسیله موجب مدرنیزه شدن رژیم حقوقی در زمینه مشروعیت شرکتهای هواپیمایی می گردد و استفاده از اسناد حمل و نقل (بلیت) الکترونیکی را تسهیل می نماید.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری دیدار و مذاکره با روبرتو کوبه گنزالس رییس شورای سازمان دنیای هواپیمایی کشوری (ایکائو)، رحیم بکری وزیر حمل و نقل مالزی و روسای سازمان هواپیمایی کشوری، مصر و بحرین پیرامون افزایش همکاری های حمل و نقل هوایی و گسترش خطوط پروازی را از جمله برنامه های تیم اعزامی کشورمان در حاشیه اجلاس 38 مجمع عمومی ایکائو برشمرد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 667

به "جزئیات اجلاس38 ایکائو، افزایش 2 برابری ترافیک هوایی جهان تا سال 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجلاس38 ایکائو، افزایش 2 برابری ترافیک هوایی جهان تا سال 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید