توافق میان دولت افغانستان و طالبان تکذیب شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در پی انتشار اخباری مبنی بر به توافق رسیدن هیئت های مذاکره کننده کابل و طالبان در دوحه، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان پیشرفت در مذاکرات را رد نموده و آن را بی اساس خواند.

توافق میان دولت افغانستان و طالبان تکذیب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت افغانستان گزارش ها در خصوص پیشرفت در مذاکرات دوحه و سفر بعضی از اعضای هیئت گفت وگونماینده دولت به کابل را رد کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در توئیتی نوشت که منابع گزارش ها در خصوص پیشرفت مذاکرات دوحه و ملاقات بعضی از اعضای هیئت مذاکره نماینده دولت با اشرف غنی، گمراه نماینده است.

صدیقی اضافه کرد که هرگونه پیشرفت در مذاکرات صلح از سوی هیئت گفت وگونماینده دولت اعلام خواهد شد.

در روز های اخیر گزارش هایی در رسانه ها مبنی بر به توافق رسیدن هیئت های گفت وگونماینده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در قطر، بر روی چهارچوب مذاکرات منتشر شد.

بر اساس این گزارش ها، معصوم ستانکزی، رئیس هیئت مذاکره نماینده دولت و سلام رحیمی، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در یک سفر اعلام نشده به کابل آمده اند تا حمایت اشرف غنی را کسب نمایند.

همچنین گفته شده بود، هیئت های مذاکره نماینده دولت و طالبان توافق نموده اند تا پیمان صلح آمریکا و طالبان، موضع گیری های سازمان ملل متحد در خصوص صلح افغانستان، تعهد هیئت های مذاکره نماینده و اراده مردم افغانستان را اساس مصاحبه های صلح قرار دهند.

به دنبال این گزارش ها، خبر هایی نیز منتشر شد که اشرف غنی با اصول پذیرفته شده برای شروع مذاکرات صلح، مخالفت نموده است.

اما سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با رد این گزارش ها، گفت که این منابع گمراه نماینده بوده و هرگونه پیشرفت در مذاکرات صلح، از سوی اعضای هیئت گفت وگونماینده دولت اعلام می گردد.

گزارش های منتشرشده پیرامون شکست بن بست مصاحبه های صلح قطر، واکنش بعضی چهره های سیاسی افغانستان را نیز برانگیخت.

عطامحمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به این گزارش ها گفت که از این پیشرفت ها در مذاکرات صلح دوحه استقبال می نماید.

وی اضافه کرد که انتظار می رود، توافقات تازه در خصوص چهارچوب مذاکرات میان دولت و طالبان، راه را برای رسیدن به تفاهم روی موضوعات بنیادین هموار کند.

این در حالی است که مصاحبه های صلح در دوحه از دو ماه پیش تا به امروز به خاطر اختلاف بر روی چهارچوب اصولی مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان به بن بست خورده است.

نمایندگان طالبان اصرار دارند که توافق نامه صلح این گروه با ایالات متحده آمریکا و نیز قرار دریافت مذهب حنفی به عنوان یگانه مذهب رسمی افغانستان، مبنای مصاحبه های صلح قرار گیرد. خواسته ای که از سوی هیئت گفت وگونماینده دولت افغانستان رد شده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6123

به "توافق میان دولت افغانستان و طالبان تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق میان دولت افغانستان و طالبان تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید