تنگ بستانک مرودشت؛ بهشت گمشده و مرموز ایران زمین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، منطقه گمشده و مرموز، درست ترین القا کننده معنی تنگ بستانک مرودشت است؛ مکانی که تداعی گر همان بهشت گمشده ای بوده که بارها و بارها اسمش را شنیده ایم؛ نهرهای روان و سایه سارهای خنک در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک! بهشت گمشده مرودشت در حال حاضر با جذب گردشگران از شهرهای دور و نزدیک و حتی توریستهای خارجی، توانسته خود را بعنوان یکی از ناب ترین ها معرفی کند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا بدانید تنگ بستانک کجاست و با زیبایی هایش آشنا شوید.

تنگ بستانک مرودشت؛ بهشت گمشده و مرموز ایران زمین

فهرست مطالب

جغرافیا و دسترسیشرایط مشاغل این ناحیهاکوسیستم منطقهحرف آخر

جغرافیا و دسترسی

تنگ بستانک مرودشت در پنج کیلومتری کامفیروز قرار گرفته است. تنگ بستانک هم به دشتی مرغوب ختم می گردد که البته این روزها تبدیل به زمینی برای شالیزارها شده و هم به ناحیه ای که جنوب آن به بخشهای کوهستانی منتهی می گردد. تنگ بستانک مرودشت در یک منطقه حفاظت شده با مساحتی بیش از 15 هزار هکتار خودنمایی می نماید. برای رسیدن به این تنگ طبیعی و چشم نواز، می بایست به استان فارس، 120 کیلومتری شمال غربی شیراز، مرودشت و سپس کامفیروز سفر نمایید.

شرایط مشاغل این ناحیه

سطح زراعی زمینهای زیر کشت بهشت گمشده مرودشت، به وسعت 1576 هکتار بوده که 1227 هکتار آن به کشت آبی و 353 هکتارش به کشت دیم اختصاص پیدا می نماید. در کامفیروز باغداری نیز رواج دارد و در چند سال اخیر با رشد قابل قبولی همراه بوده و بیشترین باغهای آبی متعلق به روستای کهکران هستند. دامداری در این منطقه به صورت سنتی و نگهداری دامها در کنار منازل مسکونی صاحبانشان شکل گرفته و طبق آخرین آمار بدست آمده، حدود 4005 راس گوسفند، 3025 راس بز و 494 راس گاو در حال چرا و پرورش هستند.

اکوسیستم منطقه

درختان این ناحیه در بعضی نقاط چنان به یکدیگر تکیه داده اند که گویی به هم پیوند خورده و سقفی از نوازش را بر سر رهگذران ایجاد می کنند. در بهشت گمشده مرودشت آنچه بچشم می آید، سبزی و زیبایی مناظر شگرف و آنچه به گوش می رسد، صدای نوازشگر آب و نغمه پردازی پرندگان و آنچه احساس می گردد، طراوت و سرزندگی است. یکی از ویژگی ھای این پدیده طبیعی، بستر سنگی کف دره بوده که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاھان سایه پسند هست. این درختان در فضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به روشنایی بیشتر در رقابت بوده و قامت بلند و پوشش به ھم پیوسته ای دارند.

پوشش گیاھی منطقه تنگ بستانک شامل دو جامعه پسته و بادام و جامعه بلوط بوده و درختان و درختچه ھایی از قبیل کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه، چنار و گیاھانی از قبیل خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون و گرامینه را داراست. گونه ھای جانوری این منطقه نیز شامل قوچ، میش، بز وحشی، خرس، سمور، کلاغ و گونه ھایی از پرندگان شکاری هستند.

حرف آخر

براساس مقاله تنگ بستانک کجاست، باید بدانید که جهت پر فراز و نشیب رسیدن به بهشت گمشده، خودش یک تور گردشگری هست، چرا که در این بین، بناهای تاریخی مانند تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد به عنوان جاذبه های مصنوعی برجای مانده از گذشتگان و آبشار مارگون و تنگ براق از سوی دیگر، لذت مضاعفی را برای هر بیننده به ارمغان می آورند!

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5834

به "تنگ بستانک مرودشت؛ بهشت گمشده و مرموز ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ بستانک مرودشت؛ بهشت گمشده و مرموز ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید