تفاوت گردشگری مزرعه در جهان و ایران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس کارگروه تخصصی گردشگری اتاق فکر توسعه مازندران گفت: در استانی که گردشگری با مزرعه تقابل دارد، زمان و انرژی زیادی برای پذیرش و مطالعه در این زمینه وجود دارد.

تفاوت گردشگری مزرعه در جهان و ایران

رمضان زاده اظهار کرد: کارشناسان میراث استان باید در زمینه آنالیز الگوهای گردشگری مزرعه در جهان آموزش دیده تا راندمان فراوری بالا و گردشگری مزرعه را در سطح کشور رواج دهیم.

وی با بیان اینکه چرا کشورهایی مانند بلاروس، روسیه، رومانی، انگلیس و آمریکا وارد مقوله گردشگری مزرعه شدند، توضیح داد: باید سیاست های الگویی کشورهایی که گردشگری مزرعه را تجربه کردند، مطالعه گردد زیرا این کشورها ابتدا مرز بین واژه ها را آموختند و بعد آن سیاست گذاری و پایه گذاری کردند. الگوهای گردشگری مزرعه یکی از الگوهای پیروز در جهان است،

رئیس کارگروه تخصصی گردشگری اتاق فکر توسعه مازندران با بیان اینکه بعد از مطالعه گردشگری مزرعه و داشتن زمین برای اجرایی کردن این طرح میراث می تواند بخشی از مجوزها را صادر کند، گفت: برای رشد گردشگری مزرعه احتیاج به چند شاخص مانند بخش آموزش، تقویت آگاهی و غذا داریم که باید تامین گردد.

آیا وزارت جهاد کشاورزی که اداره کل آن در مازندران وجود دارد قانونی دارد که به من اجازه دهد تا مقداری از مساحت زمین را زیر سازه ببرم؟ اگر جهاد کشاورزی راضی گردد بنیاد مسکن به خاطر اجرای طرح های هادی که در جهت سازه معین است، اجازه ادامه کار را می دهند؟

اجرای طرح گردشگری مزرعه کار پیچیده ای بوده و احتیاج به همکاری با نهاد های مختلف با موضوع استانداری و اداره کل میراث، منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد مسکن دارد تا فعالیت های قانونی و اجرایی داخل یک روستا را که بر عهده دارند، با همکاری همدیگر قانونی، مصوب و اجرا نمایند.

رئیس کارگروه تخصصی گردشگری اتاق فکر توسعه مازندران گفت: تا زمانی که تناقضات قانونی بین بنیاد مسکن اجازه ساخت سازه خارج از بافت روستا را بدهد یا جهاد کشاورزی اجازه ندهد اینقدر از مساحت زمین کشاورزی زیر سازه برود (تغییرات کاربری اراضی) این چالش ها باعث می گردد که اگر کسی بخواهد گردشگری مزرعه را اجرا کند، نتواند.

در این صورت فقط نمونه ای از گردشگری مزرعه را در کنار اقامتگاه بوم گردی ارائه می دهد که درست نبوده و گردشگری مزرعه خود تعریف جداگانه ای دارد.

مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران گفت: آیا این صنعت توانسته جلوی تغییرات کاربری، دریافت سواحل توسط نهادها در بخش خصوصی، شبکه های توریستی که دور آن محفوظ شده و یا بحث ساخت خانه های دوم را در استان بگیرد؟

رمضان زاده اعلام نمود: درست است اشتغالی ایجاد شده و درآمدی وارد استان می گردد اما اگر به دقت مورد آنالیز قرار گیرد متوجه می شویم که بخش زیادی از توسعه پایدار زیر سوال رفته است بنابراین نمی توان گفت صنعت گردشگری در مازندران یک صنعت پیروز است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 592

به "تفاوت گردشگری مزرعه در جهان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت گردشگری مزرعه در جهان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید