تفاوت پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شما هر دو اصطلاح را شنیده اید - پیگتیل فیبر نوری و پچ کورد فیبر نوری - اما واقعاً مطمئن نیستید که چگونه آنها متفاوت هستند. یا کدام یک به برترین وجه نیازهای شما را برآورده می نماید. خوب، در این صورت، ما می توانیم یاری کنیم! بیایید تفاوت های بین آنها را آنالیز کنیم.

تفاوت پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری

به بیان ساده، پیگتیل ها دارای یک طرف با یک اتصال دهنده هستند، در حالی که طرف دیگر با الیاف برهنه به سرانجام می رسد. در مقابل، یک پچ کورد دارای اتصال دهنده در دو طرف است.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • پیگتیل فیبر نوری
    • انواع پیگتیل فیبر نوری
      • مود انتقال نور
      • تعداد فیبر
      • محیط کاربردی
  • پچ کورد فیبر نوری
    • انواع متداول کابل های پچ فیبر نوری
  • تست کانکتور فیبر

پیگتیل فیبر نوری

یک پیگتیل یک کانکتور نوری در کارخانه نصب شده در یک سرانجام دارد. سرانجامی دیگر دارای الیاف لخت است که می تواند برای اتصال (مکانیکی یا همجوشی) به فیبر دیگر (یا اتصال به قطعات مختلف تجهیزات) استفاده گردد. می توانند کانکتورهای نر یا ماده داشته باشند. آنها معمولاً بدون روکش هستند تا بتوان آنها را به هم متصل کرد و سپس در یک سینی اتصال فیبر (با استفاده از محافظ اتصال مکانیکی یا حرارتی) محافظت کرد. Pigtailها را می توان در تجهیزات مختلف مدیریت فیبر نوری، مانند جعبه های توزیع، ODF یا جعبه های ترمینال فیبر پیدا کرد. پیگتیل های فیبر نوری در مقایسه با کابل های فیبر نوری با کیفیت بهتری در نظر گرفته می شوند.

انواع پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل های فیبر نوری را می توان بسته به نوع اتصال دهنده، نوع فیبر، تعداد فیبر و محیط کاربردی به گروه های مختلفی تقسیم کرد.

مود انتقال نور

دو نوع فیبر اصلی وجود دارد: تک حالته یا چند حالته. چند حالته معمولاً نارنجی است، در حالی که حالت تک رنگ زرد است. در یک سرانجام، پیگتیل های فیبر نوری چند حالته با اتصال دهنده های فیبر نوری چند حالته سرانجام می یابند. آنها از کابل های چند حالته حجیم 62.5/125 میکرون یا 50/125 میکرون استفاده می نمایند.

تعداد فیبر

تعداد زیادی فیبر وجود دارد که پیگتیل های فیبر نوری وارد می شوند. تعداد رشته های فیبر 1، 2، 4، 6، 8، 12، 24 و 48 در دسترس است. یک پیگتیل سیمپلکس دارای یک فیبر و یک اتصال دهنده در یک طرف است. یک فیبر دوبلکس دارای دو فیبر و دو اتصال در یک طرف است. هر فیبر یا با A یا B تعیین می گردد یا از رنگ های مختلف برای اتصال دهنده ها برای نشان دادن قطبیت استفاده می گردد.

محیط کاربردی

پیگتیل های فیبر نوری وجود دارند که برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید یا محیط های سخت طراحی شده اند. آنها می توانند ضد آب یا زره پوش باشند.

پیگتیل فیبر نوری ضد آب:

با یک واحد ضد آب، فولاد ضد زنگ و یک ژاکت ساخته شده از پلی اتیلن زره پوش در فضای باز طراحی شده است. بیشتر در محیط های خشن در فضای باز مانند پایگاه های نظامی یا برج های ارتباطی استفاده می گردد. قابل اعتماد و بادوام است و عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

پیگتیل فیبر نوری زره دار:

با یک لوله فولادی قوی (مانند فولاد ضد زنگ) در داخل ژاکت بیرونی محصور شده است تا ضمن بهبود قابلیت اطمینان شبکه، محافظت بیشتری از فیبر داخلی داشته باشد. کابل های زره دار برترین انتخاب در محیط هایی هستند که خطر آسیب ناشی از کار ساختمانی یا جوندگان زیاد است. آنها بعلاوه در منطقه ها با تراکم کابل بالا برای محافظت در برابر وزن کابل های دیگر استفاده می شوند.

پچ کورد فیبر نوری

به عنوان پچ کابل یا پچ لید نیز شناخته می گردد. این یک کابل فیبر الکتریکی یا نوری است که دو دستگاه الکترونیکی یا نوری را به یکدیگر متصل می نماید. کانکتورهای یک پچ کورد می توانند کانکتورهای مشابه یا متفاوتی در سرانجام داشته باشند. منظور ما چیست؟ به عنوان مثال، می توانید یک سیم با یک کانکتور LC در یک طرف و یک کانکتور SC در طرف دیگر داشته باشید. پچ کوردهای فیبر دارای ژاکت هستند. آنها در تعداد فیبرهای مختلف موجود هستند: از سیمپلکس (1 فیبر)، تا دوبلکس (2 فیبر) تا فیبرهای متعدد، یا MPO (12 فیبر). گفتنی است که پچ کوردها را می توان به دو قسمت تقسیم کرد تا دو پیگتیل الیافی ایجاد گردد.

انواع متداول کابل های پچ فیبر نوری

پچ کابل های فیبر نوری را می توان بر اساس حالت کابل فیبر، ساختار کابل، انواع کانکتور، انواع پولیش کانکتور و میزان کابل به انواع مختلفی تقسیم کرد.

حالت کابل فیبر:

1. پچ کابل های فیبر سینگل مود:

کابل های پچ فیبر نوری تک حالته از کابل فیبر تک حالته حجیم 9/125 میکرون و اتصالات فیبر نوری تک حالته در هر دو طرف استفاده می نمایند. رنگ ژاکت کابل فیبر نوری تک حالته معمولاً زرد است. در اینجا توضیحی در خصوص فیبر تک حالته و تک حالته چیست.

2. کابل های پچ کورد مالتی مود:

کابل های پچ فیبر نوری چند حالته از کابل فیبر چند حالته 62.5/125 میکرون یا 50/125 میکرون استفاده می نمایند و با اتصال دهنده های فیبر نوری چند حالته در هر دو سرانجام سرانجام می یابند. رنگ ژاکت کابل فیبر نوری چند حالته معمولاً نارنجی است.

3. کابل های پچ فیبر نوری مالتی مود 10 گیگ:

فیبرهای چند حالته 10 گیگ فیبر 50/125 میکرونی به طور ویژه طراحی شده اند که برای اترنت 10 گیگ مبتنی بر لیزر VCSEL 850 نانومتری بهینه شده است. آنها با تجهیزات شبکه موجود سازگار هستند و تقریباً سه برابر پهنای باند فیبرهای چند حالته 62.5/125 سنتی را ارائه می دهند. 10 گیگابیت برای فواصل تا 300 متر با استفاده از لیزرهای ساطع نماینده سطح حفره عمودی 850 نانومتری (VCSEL) رتبه بندی شده است. ژاکت کابل فیبر نوری 10 گیگ معمولاً آبی است.

تست کانکتور فیبر

هر دو پیگتیل و پچ کورد را می توان به راحتی با استفاده از منبع نور از نظر تداوم آزمایش کرد. به زبان ساده: اگر نور وارد و از سرانجامی دیگر خارج گردد، پیگتیل یا پچ کورد به خوبی کار می نماید. با این حال، اگر نور از آن عبور نکند، ممکن است مقداری انسداد یا شکستگی وجود داشته باشد.

وقتی صحبت از نصب کابل فیبر نوری می گردد، موفقیت شبکه تا حد زیادی به نحوه اتصال کابل ها به سیستم بستگی دارد. سیگنال های نوری باید به راحتی به وسیله کابل ها حرکت نمایند، که خطر اتلاف را کاهش می دهد. روش ترجیحی برای اتصال فیبرهای نوری به وسیله پیگتیل های فیبر نوری است. آنها در 99٪ از سینگل مود استفاده می شوند.

پیگتیل های فیبر نوری را می توان به انواع مختلف تجهیزات یا پچ پنل متصل کرد. آنها در طیف گسترده ای از سبک ها هستند و اغلب در صرفه جویی در زمان کار برای نصاب ها و کاهش هزینه های عملیاتی کلیدی هستند.

شما می توانید در صورت احتیاج به هر یک از تجهیزات فیبر نوری با تیم فروش ما در ارتباط باشید:

شرکت رایا تدبیر کویر (برند کالوات)

وبسایت: https://calwatt.net

تلفن: 28123158-021

منبع: شبکه چی
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 16919

به "تفاوت پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پیگتیل و پچ کورد فیبر نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید