تغییر لیست ارسالی به OCA بدون اطلاع رسانی ، معرفی 8 نفر و انتخاب 11 نفر؟!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اعضای کمیته های OCA در حالی منصوب شدند که اعلام این خبر یک سوال اساسی ایجاد می نماید. چطور در فهرست نهایی نام 8 نفر اعلام شد اما امروز شاهد این هستیم که 11 نفر به عضویت کمیته ها در آمده اند؟

تغییر لیست ارسالی به OCA بدون اطلاع رسانی ، معرفی 8 نفر و انتخاب 11 نفر؟!

آزاده پیراکوه - اعضای کمیته های شورای المپیک آسیا (OCA) در حالی منصوب شدند که اعلام این خبر یک سوال اساسی ایجاد می نماید. چطور در فهرست نهایی نام 8 نفر اعلام شد اما امروز شاهد این هستیم که 11 نفر به عضویت کمیته ها در آمده اند؟

ماجرا از این قرار است که در روزهای پایانی آذرماه به یکباره و بدون طرح در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک فهرستی منتشر شد که در آن نام تعدادی از مدیران ورزش برای عضویت در کمیته های مختلف شورای المپیک آسیا نوشته شده بود؛ لیستی که با این ترکیب چیده شد: رضا صالحی امیری برای هیات اجرایی، مهرافزا منوچهری برای کمیته محیط زیست، فضل الله باقرزاده برای کمیته فرهنگی، فریبا محمدیان برای ورزش و زنان، هادی ساعی برای ورزشکاران، محمد علیپور برای ورزش برای همه، اصغر رحیمی برای کمیته ورزش، رضا قراخانلو برای اموزش و پرورش، محمد عبداللهی برای رسانه، غلامرضا نوروزی برای پزشکی، کیومرث هاشمی برای کمیته آمار و اطلاعات و فریدون رهنمای رودپشتی برای اقتصادی و عاطفه اسلامیان برای کمیته قوانین.

به واسطه وجود نام بعضی افراد و البته طرح نشدن این فهرست در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، نقد زیادی به این انتخاب صورت گرفت. بعد از اینکه سر و صداها بالا گرفت، مسوولان کمیته ملی المپیک مصاحبه کردند و گفتند که به علت ضرورت ارسال لیست اولیه و نداشتن فرصت، تصمیم این شده که ابتدا نام نفرات مورد نظر ارسال گردد و سپس در نشست هیات اجرایی درباره اش تصمیم نهایی گرفته گردد.

این حرف چند روزی بعد اجرا شد و در تاریخ 16 دی ماه شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته به عنوان سخنگوی هیات اجرایی مصاحبه ای کرد و از تغییر نفرات اطلاع داد. شهنازی در آن گفت و گو از معرفی رضا صالحی امیری برای هیات اجرایی و همچنین تهیه لیست هشت نفره برای عضویت در کمیته ها اطلاع داد و گفت: عبدالحمید احمدی برای کمیته فرهنگی، علی پور عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی برای کمیته ورزش برای همه، باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی و عضو هیات اجرایی برای کمیته آموزش و پژوهش، دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و عضو هیات اجرایی برای کمیته قوانین، محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی برای کمیته رسانه و خانم فرهادی زاد برای کمیته ورزش و زنان به شورای المپیک آسیا معرفی خواهند شد و کمیسیون ورزشکاران و کمیسیون پزشکی کاندیداهای خود را بعد از تشکیل جلسه، معرفی می نمایند. بعد از این اعلام، هادی ساعی و دکتر رازی برای کمیته های ورزشکاران و پزشکی معرفی گردیدند تا در نهایت فهرستی هشت نفره، به اضافه کاندیداتوری صالحی امیری برای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به شیخ احمد و همکارانش معرفی گردد.

در روزهای پایانی سال، نشست شورای المپیک آسیا برگزار و رییس کمیته ملی المپیک ایران به عنوان عضو هیات اجرایی شورا معرفی گردید اما از آن جهت که شیخ احمد شخصا درباره کمیته ها تصمیم می گیرد، قرار بر این شد که ترکیب بخش های دیگر بعدا معرفی گردد که حالا با گذشت حدود یک ماه این رخ داده است؛ اتفاقی که یک پیام خاص دارد.

در اینکه هر قدر تعداد ایرانی های حاضر در پست های شورای المپیک آسیا بیشتر باشد، به نفع ورزش ایران است، تردیدی نیست و اگر این حضور موثر باشد، قطعا می توان به روزهای آینده امید بیشتری داشت اما نکته این لیست چیزی است که نمی توان راحت از کنارش گذشت.

کمیته ملی المپیک در دوره جدید مدیریت به شفافیت و اطلاع رسانی دقیق قائل بوده و حتی مسائل اقتصادی این کمیته هم روی خروجی سایت کمیته قرار می گیرد؛ اما سوال این است که چطور در خصوص این فهرست، این رویه دنبال نشده است؟ در لیستی که دی ماه اعلام شد، نام اصغر رحیمی، مهرافزا منوچهری و نصرالله سجادی دیده نمی شد اما چطور نام شان بین انتخاب شده ها است؟ آیا غیر از این است برای فرار از انتقادها در خبری که دی ماه اعلام شده، نام این افراد حذف شده است.

حضور نصرالله سجادی با سالها تجربه در کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا، بی تردید به نفع ورزش ایران است اما به نظر می رسد در لیست دی ماه نام او به همراه دو نفر دیگر که انتقاداتی به معرفی انها وجود داشت، حذف شده، تا سر و صداها بخوابد که به این رفتار نقد وارد است. مسوولان کمیته اگر معتقدند که فردی باید در فهرستی باشد، خب می توانند با استدلال از گزینه شان دفاع نمایند؛ نه اینکه دو فهرست وجود داشته باشد. یکی برای قانع کردن و دیگری برای اعلام به نهادی بین المللی.

حضور نمادین یا موثر؟

به هر حال با رویه ای که پیش رفت، بعد از حضور صالحی امیری در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، نام 11 نفر در کمیته های مختلف شورای المپیک آسیا دیده می گردد، که اتفاق خوبی است البته اگر بتوان از این فرصت به درستی استفاده کرد. تجربه نشان داده که رویه مسوولان شورای المپیک آسیا صرفا همراه کردن کشورهای مختلف است و عموما تصمیمات بین دو سه نفر اصلی شورا، یعنی شیخ احمد، حیدر فرمان و حسین المسلم گرفته می گردد و خیلی نمی توان به این کمیته ها و عضویت در بخش های اینچنینی دل خوش کرد؛ مگر اینکه خود افراد به دنبال تغییر باشند و بتوانند با ارائه طرح هایی مسوولان شورا را علاقه مند به همراهی نمایند.

ترکیب کمیته های شورای المپیک آسیا به این ترتیب چیده شده که ایران در 11 کمیته عضویت دارد.

کمیته ورزشکاران: هادی ساعی

کمیته فرهنگی: عبدالحمید احمدی

کمیته پزشکی: دکتر محمد رازی

کمیته ورزش: اصغر رحیمی

کمیته رسانه: محمود عبدالهی

کمیته ورزش برای همه: محمد علیپور

کمیته ورزش و محیط زیست: مهرافزا منوچهری

کمیته ورزش و زنان: مهین فرهادی زاد

کمیته آموزش: فضل الله باقرزاده

کمیته هماهنگی: نصرالله سجادی

کمیته همراهی: علی دادگر

4

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 381

به "تغییر لیست ارسالی به OCA بدون اطلاع رسانی ، معرفی 8 نفر و انتخاب 11 نفر؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر لیست ارسالی به OCA بدون اطلاع رسانی ، معرفی 8 نفر و انتخاب 11 نفر؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید