تعاونی های مرزنشین واسطه گری را رونق ندهند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بر ایفای درست نقش تعاونی مرزنشینان استان تاکید نمود.

تعاونی های مرزنشین واسطه گری را رونق ندهند

محمود قنبری در نشست مبادلات مرزی که در محل استانداری برگزار گردید، گفت: آیین نامه تشکیل شورای ساماندهی مبادلات مرزی برای واردات کالاهای مورد احتیاج مرزنشینان با معافیت عوارض گمرکی است.

وی هدف از مبادلات مرزی را ایجاد اشتغال و درآمد برای مرزنشینان مطرح نمود و گفت: هدف از تشکیل تعاونی ها فعالیت آنان بر اساس دستورالعمل های قانونی است و تعاونی مرزنشینان نباید واسطه گری را در کشور رونق دهند تا سود تعاونی هه به جیب دلالان نرود.

قنبری با بیان اینکه تعاونی مرزنشینان اگر توانایی انجام کار را ندارند باید منحل شوند، اضافه کرد: عملکرد این تعاونی ها باید شفاف باشد و با تشکیل نشست های سالانه، تعیین بودن سود و زیاد و منتفع شدن ذینفعان فعال باشند.

محمود قنبری در بخش دیگر سخنان خود در مورد تمدید کارت مبادلات مرزی مرزنشینان گفت: بخشداری ها این موضوع را به خوبی برای مرزتشینان اطلاع رسانی نمایند.

مسائل تعاونی مرزنشینان استان برای توزیع موز از دیگر دستورکارهای این نشست بود که قنبری در این خصوص دستور داد: برای توزیع 900 تن موز به جامانده در گام نخست موز مورد احتیاج استان ظرف 10 روز تامین و مازاد آن به استان های دیگر صادر گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7400

به "تعاونی های مرزنشین واسطه گری را رونق ندهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی های مرزنشین واسطه گری را رونق ندهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید