ترافیک مرسولات پستی در سراشیبی کاهش

به گزارش وبلاگ تصویر و سرگرمی، آمار ترافیک مرسولات پستی از بیش از 672 میلیون در سال 1394 به 276 میلیون در امسال رسیده است که نشان دهنده رشد منفی ترافیک مرسولات پستی است و شاید مهم ترین عامل آن، توسعه ارتباطات الکترونیکی باشد.

ترافیک مرسولات پستی در سراشیبی کاهش

به گزارش وبلاگ تصویر و سرگرمی، محیط پست در خلال دو دهه اخیر تغییرات زیادی داشته و همان طور که مسوولان معتقدند جنبه های زیست اجتماعی بشر دچار تغییرات زیادی شده و بخش سنتی پست را دچار تغییراتی نموده است. هم چنین ظهور فناوری های جدید الکترونیکی و همه گیر شدن اینترنت و تلفن همراه در کنار مقررات زدایی در عرصه پست، تاثیری عمیق بر سازمان های پستی گذاشته و حضور پست را در بخش های سنتی کمرنگ تر نموده است.

لزوم تعریف ماموریت های جدید برای پست

آمار ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی است که در سال 1394، ترافیک مرسولات پستی 672 میلیون و 143 هزار و 487 بوده است. این عدد در سال 1395 به 495 میلیون و 234 هزار و 111 و در سال 1396 به 476 میلیون و 439 هزار و 559 رسیده است. اما مطابق آخرین آمار منتشره از ترافیک مرسولات پستی تا تاریخ 30 آذر 1397، این عدد به 276 میلیون و 622 هزار و 394 رسیده است. این موضوع نشان دهنده کاهش چشم گیر ترافیک مرسولات پستی طی چهار سال اخیر است.

از طرفی، پست در جهان به جهت احتیاج مردم، ماموریت های جدیدی را برای خود تعریف نموده است. زیرا در حال حاضر شاید کمتر کسی از ارسال نامه برای رساندن پیغام خود به مخاطب استفاده کند و این موجب شده مرسولات پستی محدود به فرستادن کالا گردد و همین موضوع تا حد زیادی موجب کاهش مرسولات پستی شده است. به همین دلیل و از آن جا که با توسعه شبکه های ارتباطی، سهم پست در حال کاهش است، براساس تاکید اتحادیه جهانی پست و با توجه به زیرساخت های موجود، پست باید ماموریت های جدیدی برای خود ایجاد نموده و به سه بعد فیزیکی، الکترونیکی و بعد اقتصادی دست یابد.

درواقع با اشاره به تهدیدها و فرصت های عرصه فناوری اطلاعات، آینده پست وابسته به واکنش درست به گستره وسیع الکترونیکی است، زیرا در دوره اخیر بسیاری از کسب و کارهای سنتی یا از بین رفته اند و یا کمتر اثری از آن ها وجود دارد. پست نیز همان طور که ادعا دارد، سعی نموده در کنار سایر اقدامات به کسب وکارهای الکترونیکی توجه ویژه ای داشته باشد که توسعه سیستمی توزیع محصولات پستی، توسعه سیستم همراه نامه رسان، توسعه سامانه مدیریت تجارت الکترونیک و راه اندازی صندوق های هوشمند پستی معابر بخشی از اقدامات شرکت پست در سال های گذشته بوده است.

با وجود این، همان طور که تقریبا بخش اعظمی از کسب وکارهای سنتی با توسعه ارتباطات الکترونیک به سمت الکترونیکی شدن رفته اند و کسب وکارهایی که نتوانستند این راستا را به درستی طی نمایند، عرصه رقابت را به رقبای الکترونیکی خود واگذار کردند، این موضوع نشان می دهد با گذر زمان، شرکت ها باید به ارائه محصولات مطابق با فناوری های جدید بپردازند تا از این قافله عقب نمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترافیک مرسولات پستی در سراشیبی کاهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک مرسولات پستی در سراشیبی کاهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید