تأمین واکسن مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: واکسن کرونای مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج تأمین می شود.

تأمین واکسن مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج

تسنیم: علیرضا رشیدیان با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، اضافه نمود : با توجه به اینکه برنامه ریزی حج تمتع 1400 در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است در رابطه با سلامت زائران با دکتر نمکی مذاکره شد و وی برای تأمین واکسن مورد نیاز قول مساعد داد.

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان بعد از لغو حج تمتع سال گذشته، عمره را به صورت محدود با ظرفیت های معین دوباره راه اندازی کرده است ، اضافه نمود: ضمن اینکه عربستان با عرضه واکسن کرونا از جمله نخستین کشورهایی است که واکسیناسیون را آغاز کرده و احتمال است، حج امسال را برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز طرف عربستانی در این زمینه بحثی را مطرح نکرده ضمن اینکه ممکن است برای برگزاری شروطی هم ارائه کند، اعلام خبر معین و روشن در موضوع برگزاری حج تمتع را به بعد از مذاکره با طرف عربستانی موکول کرد.

وی ادامه داد : در این راستا ما از هم اکنون برای معاینات سلامت زائران حج تمتع برنامه ریزی خود را آغاز کرده ایم و در این رابطه با وزیر بهداشت هم نشستی برگزار و مقرر شد که واکسن مورد نیاز این زائران در صورت برقرار مراسم حج تأمین شود.

رشیدیان شرح داد: همچنین در این نشست به منظور دقت در معاینات پزشکی زائران و دسترسی به سوابق پزشکی برای ارتقا دقت ، حساسیت و حفظ سلامت آنها درخواست شد که هیئت پزشکی حج و زیارت به سامانه پرونده الکترونیک سلامت در این مدت مرتبط شده و از اطلاعات آن برای ارائه خدمات بهتر بهره مند شوند.

وی گفت : در این رابطه وزیر بهداشت و درمان با برقراری این ارتباط و دسترسی به این سامانه موافقت کرد.

وی اظهار کرد: در رابطه با معاینات حجاج اعزامی به حج احتاقتصادی اتصال به شبکه سلامت امکان خوبی برای تکمیل معاینات حج است ضمن اینکه سوابق پزشکی در موسم حج در پرونده سلامت افراد در این سامانه ثبت و ضبط شود.

رشیدیان اضافه نمود : با توجه به اینکه نمی توان گفت این ویروس چه زمانی به طور کامل مهار می شود ؛ باید برنامه ریزی های خود را به گونه ای انجام دهیم که فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مان را با فرض وجود این ویروس با تدوین پروتکل های لازم برای مدیریت این شرایط و حفظ سلامت مردم ادامه دهیم .

وی با اشاره به جلساتی که سازمان حج و زیارت از اوایل امسال با کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت و درمان ،جمعیت هلال احمر و هیئت پزشکی خود داشته است ، اضافه نمود : طی این نشست ها پروتکل های بهداشتی لازم در مقابله با کرونا و حفظ سلامت زائران برای فرآیندهای مختلف اعم از ثبت نام ، معاینات ، اعزام، حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه و تدارکات تا فعالیت فرهنگی و زیارت و بازگشت زائران در قالب دستورالعمل هایی تدوین شد .

وی با بیان اینکه حج 99 برگزار نشد این اقدامات و دستورالعمل ها بی هیچ کاربردی ماند ، مطرح نمود : ضمن آنکه به دلیل شیوع کرونا همه اعزام های زیارتی را نیز تعطیل کردیم از جمله سفرهای زیارتی نوروزی که 40 هزار نفر ثبت نام کردند هم منتفی شد و مبالغ واریزی مردم به آنها برگردانده شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک با مهار و کنترل این ویروس جهان گیر دوباره سفرهای زیارتی عتبات و سوریه از سر گرفته شود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6688

به "تأمین واکسن مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین واکسن مورد نیاز زائران در صورت برگزاری حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید