بیکاری بیش از 9 هزارنفر در حادثه سیل اخیر ، راه اندازی 50 واحد صنعتی در گلستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رییس سازمان صمت استان گلستان گفت: سیل اخیر در استان 9 هزار و 300 کارگربیکار شدند وفعال کردن 50 واحد صنعتی جز ابلاغیه سال جاری این نهاد است.

بیکاری بیش از 9 هزارنفر در حادثه سیل اخیر ، راه اندازی 50 واحد صنعتی در گلستان

به گزارش خبرنگار از ، قوانلو رییس سازمان صمت استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به دلیل خسارت سیل به واحد های صنعتی و فراوریی و بیکاری این تعداد باعث افزایش نرخ بیکاری استان شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نرخ بیکاری استان از 12.2 درصد به 9.7 درصد رسیده بود، اما سال جاری دوباره نرخ بیکاری استان به 11 درصد افزایش یافت.

وی گفت: هم اکنون حدود 2 هزار و 600 نفر از این افراد، بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

قوانلو در مورد تعطیلی واحد های صنعتی و دریافت تسهیلات خسارت دیدگان در سیل گفت: براساس اطلاعات ثبت شده 244 میلیارد تومان خسارت سیل به شهرک صنعتی آق قلا برآورد شده است که که متاسفانه هیچ مصوبه ای نداشتیم.

وی ادامه داد :هم اکنون 5 یا 6واحد صنعتی همچنان غیر فعال هستند که خسارت دیدگان می توانند از تبصره 18 که دریافت تسهیلات یارانه دار است؛ استفاده نمایند .

وی ادمه داد : اگر حمایت های دولتی برای واحدهای صنعتی و فراوریی که تازه فعال شدند ، نباشد ممکن است بعد از دوره ای کوتاه ، شاهد تعطیلی دوباره واحدهای صنعتی باشیم .

وی ادامه داد : براساس برنامه های ابلاغی سال جاری، احیای 50 واحد تعطیل در دستور کاراین نهاد واقع شده است.

قوانلو در مورد پرداخت تسهیلات رونق فراوری دراستان گفت : تسهیلات رونق فراوری سال جاری تا یکی دو هفته آینده شروع و سهمیه استان ها ابلاغ می گردد و از محل تسهیلات رونق فراوری سال گذشته تاکنون یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شد که گلستان بعد از استان های تهران و البرز رتبه سوم را در کشور دارد.

وی به صادرات استان در سه ماه اول سال جاری اشاره نمود و اضافه کرد: سال جاری در دو ماه اخیر به دلیل سیل و بسته شدن جهت های ریلی و زمینی کاهش صادرات را شاهد بودیم وطبق آخرین آمار، اکنون میزان صادرات استان منفی 50 درصد است و سعی داریم تا 6ماه آینده حداقل میزان صادرات را نسبت سال گذشته برسانیم.

وی اضافه کرد:درسال گذ شته به دلیل تسهیلات رونق فراوری صادرت استان به ارزش 294 میلیون دلارشد که نسبت به سال 96، 31 درصد افزایش یافت.

قوانلو ادامه داد: در حوزه واردات هم باید با هدف افزایش درآمد استان سعی بیشتری گردد

در حال تکمیل است ...

انتهای پیغام / گ

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 535

به "بیکاری بیش از 9 هزارنفر در حادثه سیل اخیر ، راه اندازی 50 واحد صنعتی در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری بیش از 9 هزارنفر در حادثه سیل اخیر ، راه اندازی 50 واحد صنعتی در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید