بسکتبال با ویلچر ایران کاندیدای کسب سکو در پارالمپیک است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال با ویلچر در تورنمنت بین المللی ترکیه شرکت نموده تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه آماده گردد. این رقابت ها مهرماه به میزبانی تایلند برگزار می گردد و قرار است برترین های شرکت کننده در آن صاحب سهمیه بازی های پارالمپیک 2020 توکیو شوند.

بسکتبال با ویلچر ایران کاندیدای کسب سکو در پارالمپیک است

در واقع برای تیم های آسیایی بسکتبال با ویلچر، مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تنها رویداد انتخابیِ پارالمپیک 2020 به حساب می آید. به همین دلیل چگونگی حضور در آن اهمیت زیادی برای کشورهای قاره و از جمله ایران دارد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که به خاطر مسائل ایجاد شده در پارالمپیک پکن و روبرو شدن با محرومیت پنج ساله، در پارالمپیک لندن غایب بود، برای دوره پیشین بازی های پارالمپیک (ریو 2016) کسب سهمیه کرد و در میان 12 تیم شرکت نماینده در آن دوره بازی ها صاحب صندلی دهم شد. بعد از پارالمپیک ریو و طی سه سال گذشته اما میزان پیشرفت و آمادگی این تیم به حدی ارتقا داشت که توانست در بازی های پاراآسیایی جاکارتا برای نخستین بار صاحب مدال طلا گردد و در مسابقات قهرمانی دنیا (شهریورماه 97 - هامبورگ آلمان) هم در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد.

مازیار میرعظیمی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تاکید دارد که تیمش مصصم به کسب دوباره سهمیه بازی های پارالمپیک و نتیجه گیری بهتر در توکیو است. وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که قصد داریم این سهمیه را با قهرمانی در آسیا کسب کنیم ضمن اینکه بسکتبال با ویلچر ایران کاندیدای کسب سکو در پارالمپیک هم است.

میرعظیمی با اشاره به برنامه های آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: چند هفته ای است که تمرینات اردونشینان شروع شده است. حضور در تورنمنت ترکیه هم اولین اعزام این تیم به حساب می آید که قطعاً می تواند نتایج خوبی در پیشبرد اهداف داشته باشد به خصوص که تیم هایی خوبی مانند روسیه و کره جنوبی هم در این تورنمنت شرکت دارند.

وی که طی سه سال گذشته به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر حضور داشت و از یک ماه پیش هم به عنوان سرمربی به همکاری خود ادامه می دهد، اعلام کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر طی دو - سه سال گذشته دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی نداشت با این حال موفقیت های قابل توجهی کسب کرد. این تیم سال گذشته در جاکارتا قهرمان شد. ضمن اینکه در مسابقات قهرمانی دنیا هم به عنوان چهارم دست یافت. بنابراین دیدارهای تدارکاتی که تا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برای تیم ملی پیش بینی شده و از جمله همین تورنمنت ترکیه، می تواند در ارتقای میزان کیفیت کاری ملی پوشان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به انتخابی بودن مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برای پارالمپیک 2020 توکیو، توضیح داد: به طور دقیق نمی دانم در این رقابت ها چند سهمیه توزیع می گردد اما فکر می کنم با توجه به میزبانی ژاپن در پارالمپیک، در کل چهار تیم از آسیا در بازی ها حضور داشته باشند.

وی در خصوص پیش بینی خود از عملکرد تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه گفت: پتانسیل بسکتبال با ویلچر ایران بالا است؛ ما می توانیم حتی جزو کاندیداهای کسب سکو در پارالمپیک باشیم به خصوص که بازیکنان مان هم به خودباوری لازم رسیده اند. در رقابت های قهرمانی آسیا هم دو هدف را دنبال می کنیم؛ اول اینکه سهمیه بگیریم و دوم اینکه قهرمان شویم.

میرعظیمی همچنین در خصوص غیبت بازیکنان لژیونر در ترکیب تیم اعزامی به تورنمنت ترکیه گفت: بسکتبال با ویلچر ایران حدود 20 بازیکن لژیونر دارد. این بازیکنان تا سه هفته پیش درگیر رقابت های باشگاهی خود بودند. به همین دلیل در اردوی اول و اعزام به ترکیه به آنها استراحت دادیم. در واقع برای ترکیه از ترکیب جوانتر نسبت به همواره استفاده کردیم. محسن بیگدلی و مجتبی کمالی تنها لژیونرهای حاضر در این ترکیب هستند. این دو بازیکن هم اولین دوره حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان را تجربه می نمایند.

وی با بیان اینکه از ترکیبی که در بازی های آسیایی جاکارتا قهرمان شد فقط پنج بازیکن در ترکیب اعزامی به تورنمنت ترکیه حضور داشت، در خصوص چگونگی پیگیری برنامه های آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از این تورنمنت گفت: حدود دو هفته بازیکنان استراحت خواهند داشت سپس با حضور کامل لژیونرها و بازیکنان جوان، تمرینات را پیگیری می کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در سرانجام در خصوص آخرین نتایجه از پیگیری وضعیت سامان بلاغی که سال گذشته بعد از مسابقات قهرمانی دنیا در آلمان پناهنده شد، گفت: انجمن بسکتبال با ویلچر پیگیر وضعیت این بازیکن است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 518

به "بسکتبال با ویلچر ایران کاندیدای کسب سکو در پارالمپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبال با ویلچر ایران کاندیدای کسب سکو در پارالمپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید