بازتاب رسانه ای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: خبرگزاری های غربی امروز و با انتشار خبر گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران، این اقدام را گام رو به عقب و فاصله دریافت ایران از برجام خواندند.

بازتاب رسانه ای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا با نظارت آژانس گام چهارم و جدید را برمی داریم. ما طبق برجام یک هزار و 44 سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود اینها در فردو بچرخند اما گاز به آنها تزریق نشود. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد که از فردا گازدهی را در فردو شروع کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار سخنان روحانی و با اشاره به دستاوردهای هسته ای دیروز نوشت: سازمان بین المللی انرژی اتمی هنوز به این اقدام واکنشی نشان نداده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز در مراسم راه اندازی و رونمایی زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای نسل جدید(IR6) در سایت هسته ای نطنز حضور یافت و اطلاع داد: امروز سه افتتاحیه به صورت نمادین داریم که یکی از آن ها زنجیره میانی 30 تایی سانتریفیوژهای نسل 6 است که پیش از این زنجیره 20 تایی را در 20 فروردین نصب نموده بودیم و یک زنجیره 10 تایی هم داشتیم، بنابراین الان تعداد سانتریفیوژهای IR6 به 60 ماشین رسیده که هر کدام 10 سو و در مجموع 600 سو به ظرفیت موجود اضافه کردند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز گام چهارم ایران را کاهش مجدد تعهدات برجامی دانست و به نقل از رئیس جمهوری بر برگشت پذیری تمامی گام های برداشته شده تاکید نمود.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری بلومبرگ نیز گام چهارم را فاصله دریافت ایران از برجام عنوان کردند.

روحانی در سخنان امروز اعلام کرد: ممکن است آنها سر وصدا نمایند که چرا می خواهید در فردو این کار بکنید. حساسیت آنها را نسبت به فردو و سانتریفیوژها را می دانیم در عین حال هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند دوباره گاز را قطع می کنیم و گاز به سانتریفیوژها تزریق نخواهد شد. این گام هم مانند سه گام دیگر قابل بازگشت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1437

به "بازتاب رسانه ای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب رسانه ای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید