ایران جزء 11 کشور برتر جهان در انتشار مقالات حوزه لیزر

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایران در حوزه نشر پژوهش ها به رتبه 11 در انتشار مقالات حوزه لیزر در سال 2018 ارتقا یافت.

ایران جزء 11 کشور برتر جهان در انتشار مقالات حوزه لیزر

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ایران برای راهبری و سیاست گذاری هدفمند تر، دو حوزه فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته و ساخت با یکدیگر ادغام شد و ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر ، مواد پیشرفته و ساخت تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت . حمید لطیفی دبیر این ستاد می گوید در آخرین سلسله اقدامات حمایتی به تازگی، پس از انجام بررسی و داوری های لازم 60 طرح فناورانه و دانش بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات و یا کمک بلاعوض این نهاد و دیگر مراکز همراستا قرار گرفته است.

پس از سالها پژوهش و شکل گیری هسته های جداگانه و خود جوش علمی در نقاط مختلف کشور، علی رغم وجود کارهای انجام نگرفته بسیار ، یک زیست بوم قابل اعتنا در حوزه لیزر و فوتونیک به وجود آمده است که توانایی و اعتماد به نفس کافی برای پاسخگویی به احتیاجهای علمی کشور را دارد. در حال حاضر از بیش از 50 هزار مقاله منتشر شده در این حوزه در جهان ، بیش از 1650 مقاله در حوزه اپتیک و مولوکولی ، متعلق به ایران است.

در دهه 80 19میلادی، رتبه ایران در این بخش بالای 40 بود و در سال 2018 به مدد جوانان خلاق کشور ، ایران توانست به عنوان یازدهمین کشور در این حوزه شناسایی گردد. البته به گفته متخصصین امر هنوز در این حوزه کارهای بر زمین مانده بسکمک وجود دارد، تجاری سازی طرحها از جمله مواردی است که در کشور احتیاج به اهتمام بیشتر جوانان و متخصصان جوان کشور دارد .

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1045

به "ایران جزء 11 کشور برتر جهان در انتشار مقالات حوزه لیزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جزء 11 کشور برتر جهان در انتشار مقالات حوزه لیزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید