اشتباه هوش مصنوعی فیس بوک در طبقه بندی سیاه پوستان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فیس بوک پس از آنکه هوش مصنوعی این شرکت تعدادی سیاه پوست را در یک فایل ویدئویی به اسم میمون طبقه بندی کرد، مجبور به عذرخواهی شد.

اشتباه هوش مصنوعی فیس بوک در طبقه بندی سیاه پوستان

کاربرانی که در روزهای اخیر یک فایل ویدئویی را در سایت دیلی میل مشاهده نموده بودند بعد از مشاهده بخش ابتدایی این ویدئو با پیغام روبرو روبرو می شدند: آیا دوست دارید به تماشای ویدئوهایی در خصوص نخستی سانان ادامه دهید؟ نخستی سانان یا primate ها، یکی از انواع پستانداران هستند که شامل تمامی انواع میمون ها، میمون های انسان نما و انسان های خردمند هستند.

فیس بوک این رویداد را یک خطای غیرقابل پذیرش اعلام نموده و قابلیت ارائه توصیه هوش مصنوعی خود را که موجب انتشار پیغام مذکور شده، از کار انداخته است. این شرکت می گوید در حال آنالیز عامل وقوع این مشکل است تا از وقوع خطاهای مشابه از این دست جلوگیری کند.

سخنگوی فیس بوک در این مورد گفته است: هوش مصنوعی فیس بوک در حال ارتقا است. اما ما می دانیم که این فناوری کامل نیست. ما از هر کسی که این توصیه توهین آمیز را مشاهده نموده عذرخواهی می کنیم.

خطاهای مکرر سیستم های هوش مصنوعی فیس بوک و گوگل در زمینه شناسایی دقیق افراد سیاه پوست و زنان تا به حال بارها خبرساز شده است.

دلیل آن است که این دو شرکت و شرکت های فناوری آمریکایی مشابه برای طراحی و تکمیل سیستم های هوش مصنوعی خود بیشتر از مردان سفید پوست استفاده می نمایند.،مهر

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9356

به "اشتباه هوش مصنوعی فیس بوک در طبقه بندی سیاه پوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه هوش مصنوعی فیس بوک در طبقه بندی سیاه پوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید