اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با توجه به بخش خصوص تصویب می شود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی امروز در مراسم افتتاح دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان گفت: هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان دارد. از این رو این دفتر که مجموعه ای از صندوق های پژوهش و فناوری است، در طبقه چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با توجه به بخش خصوص تصویب می شود

وی با تأکید بر اینکه صندوق های پژوهش و فناوری نباید به سرمایه های دولتی توجه داشته باشند، اضافه نمود: اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری در حال تصویب است که در آن توجه به بخش خصوصی ذکر شده است زیرا بخش خصوصی می تواند تأثیرگذارترین بخش ها باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه موفقیت صندوق های پژوهش و فناوری در طول زمان مشهود است، گفت: ما همواره به ایجاد زیست بوم نوآوری، ارتقاء و توسعه آن تأکید داریم و به واسطه چنین صندوق هایی (صندوق های پژوهش و فناوری)، از شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه حمایت می کنیم.

غلامی با تأکید بر اینکه طی سال های اخیر تکیه فناوران و شرکت های دانش بنیان به صندوق های پژوهش و فناوری زیاد شده است، گفت: این صندوق ها حمایت های مالی، قانونی، حقوقی و ... از طرح های نوآورانه دارند و به واسطه این موضوع، شبکه های مالی به وجود آمده است.

به گفته وی، صندوق های پژوهش و فناوری می توانند فرصتی برای فناوران ایجاد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساختارها برای حمایت صندوق ها از فناوران و شرکت های دانش بنیان در حال ارتقاء است، اضافه نمود: ما در صدد هستیم به این واسطه به سمت ظرفیت های جدید برویم و از فعالیت های مبتنی بر فناوری حمایت کنیم که صندوق های پژوهش و فناوری می توانند شتاب دهنده این موضوع باشند.

غلامی تأکید کرد: در این بازه زمانی دو ساله باقی مانده در این دولت امیدوار هستیم رویکردها و نتایج مثبتی از این فعالیت ها و تعاملات ببینیم.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: وجود دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، امکان و ظرفیتی را برای فناوران و شرکت های دانش بنیان فراهم می کند تا بتوانند راحت تر با یکدیگر ارتباط بگیرند.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این اقدام باعث می شود یک نزدیکی بین پارک ها و صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد و به دنبال آن، هماهنگی ها و تقویت هایی صورت گیرد.

غلامی گفت: همچنین این اقدام می تواند اثرگذار در زیست بوم نوآوری باشد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 907

به "اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با توجه به بخش خصوص تصویب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با توجه به بخش خصوص تصویب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید