ازسرگیری گفت وگوی معارضان سودان با شورای نظامی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، گفت وگوی مستقیم بین معارضان سودان و شورای نظامی تحت نظارت اتحادیه آفریقا و اتیوپی از دیشب ازسر گرفته شد.

ازسرگیری گفت وگوی معارضان سودان با شورای نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف قوی الحریة و التغییر (احزاب آزادی و تغییر) مذاکرات مستقیم با شورای نظامی سودان را پس از وقفه یک ماهه، ازسر گرفت.

مذاکرات دو طرف امروز پنجشنبه نیز ادامه می یابد و حال آنکه هر دو طرف از افشای نتایج گفت وگوی دیشب خودداری می نمایند.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، ائتلاف معارضان شروطی را معین نموده است که از جمله آن آزادی زندانیان سیاسی، برطرف قطعی اینترنت، معین محدوده زمانی 72 ساعته برای دستیابی به توافق است.

در همین ارتباط محمد الحسن ولد لبات فرستاده اتحادیه آفریقا گفت که مذاکرات مستقیم بین شورای نظامی و ائتلاف الحریة و التغییر برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، لبات گفت که دو طرف در مذاکرات دیشب درباره آزادی زندانیان سیاسی مرتبط با اعتراضات اخیر به توافق رسیدند.

عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی سودان روز چهارشنبه (دیروز) از آزادی 235 از اعضای گروه شورشی حرکة تحریر السودان دارفور اطلاع داد.

وی اضافه کرد که دو طرف همچنین درباره بعضی مسائل دارای اهتمام مشترک به توافق رسیده و تصمیم گرفتند مذاکرات امروز نیز ادامه یابد.

اختلافات دو طرف بر سر تشکیل شورای حاکمیتی است که شورای نظامی خواستار ریاست این شوراست در حالی که ائتلاف معارضان خواستار ریاست دوره ای به مدت 18 ماه است.

ص

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 527

به "ازسرگیری گفت وگوی معارضان سودان با شورای نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازسرگیری گفت وگوی معارضان سودان با شورای نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید