ازبکستان و امریکا در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کردند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مقامات ازبکستان و امریکا در دیدار با یکدیگر، روابط دوجانبه و مسائل مربوط به گسترش همکاری ها را مورد آنالیز قرار دارند.

ازبکستان و امریکا در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از AKIpress، الهام نعمت اف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان با جمیز کولیکوسکی هماهنگ نماینده وزارت امور خارجه امریکا در اروپا، اوراسیا و آسیای مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه ازبکستان خاطرنشان کرد که دو طرف موضوعات عملی همکاری های بیش تر در حوزه های مختلف را آنالیز نموده و بر پویایی بالای روابط دوجانبه و نتایج سفر هیئت ازبکستانی به ایالات متحده تاکید کردند.

در این دیدار هم چنین موضوعات تعیین همکاری و اجرای پروژه های مشترک از جمله نوسازی مالی و فنی، کشاورزی، مراقبت های بهداشتی و آموزش مورد توجه نهاده شد.

چشم اندازهای همکاری در زمینه کاهش عواقب ناشی از بحران دریای آرال در چارچوب صندوق اعتمادی چند جانبه امنیت انسانی برای منطقه دریای آرال نیز مورد گفتگو نهاده شد.

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت با حضور شرکت های آمریکایی فعالیت می نمایند و از شروع سال 2018 میلادی 25 شرکت جدید با حضور سرمایه سرمایه گذاران آمریکا ایجاد شده است.

حجم کلی سرمایه گذاری ها و وام های آمریکایی جذب شده در اقتصاد ازبکستان از سال 1998 تا 2017 میلادی از سطح یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 605

به "ازبکستان و امریکا در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان و امریکا در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید