اردبیل می تواند پایلوت بوم گردی کشور باشد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان به واسطه قابلیت ها و جاذبه های متنوع می تواند پایلوت طرح های بوم گردی کشور باشد.

اردبیل می تواند پایلوت بوم گردی کشور باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه شورای معاونین اداره کل توضیح داد: در وضعیت فعلی اقامتگاه های بوم گردی با تنوع مصالح بومی از جمله چوب، کاهگل و سنگ احداث شده است.

او اضافه نمود: استفاده از مصالح مختلف بیانگر تنوع آب و هوایی و معماری در شهرهای مختلف است و این استان می تواند پایلوت طرح های بوم گردی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید نمود: علاوه بر اینکه بوم گردی می تواند منجر به رونق مالی روستاها و عاملی برای ممانعت از مهاجرت اهالی روستا باشد، فرصت های اشتغال زایی متعددی را به دنبال دارد.

او به معرفی قابلیت های بوم گردی در رویدادهای مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: از جمله در نظر داریم جشنواره کوچ عشایر در سطح بین المللی برگزار شده و با آلاچیق عشایر این توانمندی به نمایش گذاشته گردد.

فلاحی افزود: علاوه بر این جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاهای هدف گردشگری نیز مورد تاکید بوده و به دنبال رونق روستاها به واسطه تقویت تاسیسات گردشگری هستیم.

او همچنین به فعال سازی مناطق نمونه گردشگری اشاره و تاکید نمود: رونق مناطق و روستاهای هدف نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، افزود: در عین حال این مجموعه نیز آماده تامین زیرساخت ها بوده و طرح های سرمایه گذاری در کمترین زمان آنالیز می گردد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 676

به "اردبیل می تواند پایلوت بوم گردی کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل می تواند پایلوت بوم گردی کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید